Mgr. Martina Jakešová
KONZULTAČNÍ HODINY – Výchovného poradce
středa – 11:45 – 14:15
KONTAKT: e.mail: jakesova@oasoslouny.cz , tel.: +420 773 799 511
Konzultace nejsou určeny pouze pro studenty, rádi uvítáme i zájem rodičů.
Metodik primární prevence pracuje v oblasti prevence rizikového chování ve škole. Vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské. Konzultuje se žáky problémy v oblasti prevence rizikového chování, spolupracuje s vedením školy, výchovným poradcem a ostatními vyučujícími, zajišťuje akce v oblasti primární prevence a doporučí kontakty na příslušné instituce.
Konzultace nejsou určeny pouze pro studenty, rádi uvítáme i zájem rodičů.
výchovný poradce může pomoci:
žákům zvládat adaptační obtíže při nástupu na školu (ze ZŠ, jiné školy nebo třídy)při změně oboru se speciálními vzdělávacími potřebami a mimořádně nadaným národnostních a etnických menšin při řešení osobních problémů (s rodiči, učitelem, vč. UOV)při hledání východiska z problémů se spolužáky a kamarády při volbě dalšího studia s informačními zdroji pro oblast vzdělávání i profesního uplatnění trvalými i průběžnými odkazy a materiály na školních nástěnkách pro případ aktuální potřeby realizací besed s odborníky v rámci prevence sociálně nežádoucích jevů (závislostí, šikany, rasismu, netolerance, xenofobie)
žákům i rodičům hledat řešení při nedostatečné komunikaci se školou a okolím nabídnout informace a kontakty na jiná odborná pracoviště konzultací pravidelnou i podle potřeby
Ing. Miluše Nováková
KONTAKT: mnovakova@sostlouny.cz
Cíle: Základním cílem environmentálního vzdělávání a výchovy další generace je naučit ji žít podle principů (trvale) udržitelného rozvoje.
To znamená:
- vytvořit dětem a mládeži základní podmínky pro získávání dovedností a znalostí o zákonitostech biosféry, o vztazích člověka a prostředí, o vývoji a problémech současné civilizace i o možnostech a způsobech jejich řešení,
- zdůrazňovat souvislosti mezi poznatky a domýšlet možné důsledky jednání a chování a programově utvářet postoje k osobní odpovědnosti za stav životního prostředí,
- pěstovat dovednosti a návyky žádoucího jednání a chování v přírodním prostředí,
- působit na utváření názorů, postojů, hierarchii životních hodnot, životní styl, na pochopení kvality života,
- rozvíjet úctu a cit k živé i neživé přírodě a jedinečnosti života na Zemi,
- motivovat k aktivnímu zapojení do péče o životní prostředí. V profesní přípravě
- v různých pracovních činnostech respektovat a tvořivě rozvíjet přístupy pro (trvale) udržitelný rozvoj,
- připravovat specialisty zaměřené na péči o životní prostředí, na EVVO a vést je k hledání cest a prosazování (trvale) udržitelného rozvoje.
Environmentální vzdělávání a výchova musí být nedílnou součástí všeobecného vzdělávání i odborné přípravy v celém školském systému. Zároveň a ve vzájemných návaznostech musí být zabezpečen rozvoj i v celé mimoškolní oblasti. Představuje dlouhodobý proces, který je součástí celoživotního vzdělávání. Rozhodující význam mají ti, kteří EVVO realizují, tj. učitelé a ostatní pedagogičtí pracovníci, vychovatelé, pečovatelé, sociální pracovníci, lékaři, zdravotníci, NNO a další.