e-mail: skola@oasoslouny.cz; tel.: +420 415 655 489; tel.: +420 739 477 561 (nelze přepojit)

OBCHODNÍ AKADEMIE

název: Obchodní akademie se zaměřením na cestovní ruch
kód: 63-41-M/02
stupeň vzdělání: Střední vzdělání s maturitní zkouškou
délka studia: 4
forma studia: denní forma vzdělávání
platnost: od 1.9.2009

Podmínky přijetí ke studiu
Předpokladem pro studium oboru obchodní akademie je úspěšné ukončení základního vzdělávání, splnění kritérií přijímacího řízení. Ke studiu oboru není požadováno doložení zdravotní lékařské způsobilosti.

Charakteristika oboru

Žáci se naučí aplikovat poznatky z oblasti práva v podnikatelské činnosti, tj. orientovat se v právní úpravě pracovněprávních vztahů a závazkových vztahů a naučí se s příslušnými právními předpisy efektivně pracovat. Naučí se provádět typické podnikové činnosti, např. zabezpečovat hlavní činnost oběžným majetkem, zpracovávat doklady související s evidencí zásob, dlouhodobého majetku, zaměstnanců, prodeje a hlavní činnosti – ?provádět základní výpočty odpisů, zpracovávat podklady a písemnosti při sjednávání a ukončování pracovního poměru, provádět základní mzdové výpočty, vyhotovovat typické písemnosti v normalizované úpravě, provádět průzkum trhu, orientovat se v kupní smlouvě, uplatňovat poznatky psychologie prodeje a vhodným způsobem spoluvytvářet image firmy na veřejnosti, efektivně hospodařit s finančními prostředky, tj. provádět platební styk, sestavovat kalkulace, stanovovat daňovou povinnost k DPH a k daním z příjmů, účtovat pohledávky, závazky, náklady a výnosy, provádět účetní závěrku a uzávěrku a vypočítat odvod sociálního a zdravotního pojištění.

Uplatnění absolventa v praxi

Absolvent obchodní akademie se uplatní na trhu práce především v ekonomické sféře jako ekonom, účetní, finanční referent, mzdový referent, referent marketingu, statistik, personalista, asistent, administrativní pracovník, sekretářka, obchodní zástupce, referent ve státní správě, bankovní a pojišťovací pracovník, ale i v dalších ekonomicko-administrativních funkcích a pozicích.
Absolvent bude schopen používat dva cizí jazyky jako prostředek profesní komunikace, při řešení ekonomických úloh bude ovládat programové vybavení počítače včetně práce  s internetem. Mezi jeho dovednosti patří i vedení účetnictví.
Absolvent bude dále schopen zajišťovat personální agendu malé i velké organizace. Při přípravě absolventa se klade důraz na přesnost, slušné chování, dodržování právních norem  a obchodní etiky. Po složení maturitní zkoušky bude připraven nastoupit do některé z forem terciárního vzdělávání, zejména na vysokou školu nebo na vyšší odbornou školu.
Absolvent bude mít rovněž předpoklady pro rozvíjení vlastní podnikatelské aktivity.

Absolvent se uplatní na trhu práce především v ekonomické sféře jako ekonom, účetní, finanční referent, referent marketingu, asistent, sekretářka, obchodní zástupce, referent ve státní správě, bankovní a pojišťovací pracovník a v dalších ekonomicko-administrativních funkcích a pozicích. Získá také předpoklady pro vlastní podnikatelské aktivity.


UČEBNÍ PLÁN OBCHODNÍ AKADEMIE v.5_2018 – platné od 1. 9. 2018 počínaje 1. ročníkem

UČEBNÍ PLÁN OBCHODNÍ AKADEMIE v.6_2021 – platné od 1. 9. 2021 počínaje 1. ročníkem